בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> בריאות ותזונה > חדר כושר למוח

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

בריאות ותזונה

חדר כושר למוח

החל מהגיל השלישי חלה האטה בקצב עיבוד המידע. כדי להתמודד עם הבעיה יש להפעיל ולאתגר את המוח. איך עושים את זה? יש לא מעט תשובות. אחת מהן היא ביצוע משימות במחשב.
המאמר קיבל את הציון: המאמר חדר כושר למוח קיבל את הציון 4.0 כוכבים  נצפה: 1209  |  דורג: 1
דרג מאמר זה
חדר כושר למוח

מחקרים שנעשו במוח האנושי מתעדים ירידה דרמטית בגודל המוח וביעילותו במהלך חיינו. אולם, קיימות עדויות לכך שפעילות קוגניטיבית מסוגלת להאט את ההידרדרות האנטומית והפיזיולוגית.

משימות הקשורות בכישורים שאנו מתרגלים לעיתים קרובות, או במידע מוכר, אינן מושפעות בדרך כלל, מהגיל.

מה קורה למוח בגיל מבוגר?

מחקרים אחדים מצאו שמבוגרים מסוימים מתקשים בהתמקדות במידע הדרוש, וכי דעתם מוסחת בקלות. למשל כאשר יוצאים 'לעשות סידורים', דעתם מוסחת והם עושים דברים אחרים במקום אלה שלשמם יצאו. תופעה זו עלולה להאט את קצב הביצוע ועלולה גם לפגוע בדיוק. החל מגיל 60 (תלוי באדם) חלה גם האטה בקצב עיבוד המידע. הכישורים המנטאליים אינם אובדים אך נדרש להם זמן ממושך יותר לתהליך עיבוד המידע. כמו כן, רוב בני האדם חווים עליה קלה בבעיות זיכרון ככל שהם מתבגרים, במיוחד בכל הנוגע לזיכרון העבודה (היכולת לשמר מידע שיש לטפל בו – כגון החשבון במסעדה – באילו שטרות לשלם וכמה טיפ להשאיר), ליכולת לזכור מידע חדש, ולשלוף מידע ממאגר הזיכרון. באופן כללי ככל שמשימת הזיכרון מורכבת יותר, היא הופכת לקשה ככל שעולה הגיל. קשה יותר לשלוף מהזיכרון עובדות, שמות ואירועים שאינם בשימוש תכוף. אולם ידע שהצטבר במהלך החיים ואשר נעשה בו שימוש תכוף, בדרך כלל יישמר. כישורים ויכולות שאנו מתרגלים יוותרו בדרך כלל ללא שינוי. לכן, ב"אחד על אחד" מציעים "חדר כושר" של ממש למוח.

תוכנית אימונים אישית

המחשב מטפל למעשה, ביכולות מוחיות מגוונות: תיאום יד ועין, מהירות עיבוד מידע, תפיסה חזותית ומרחבית. ב"אחד על אחד" מציעים תוכנית לימודים אדפטיבית המתאימה עצמה לקצב ההתקדמות האישי של המתאמן ומעדכנת את המשימות בהתאם. מדובר בתוכנית אימונים המיועדת לאנשים מגיל חמישים ומעלה, ואף צעירים יותר המודעים לירידה המתמשכת ביכולות הקוגניטיביות. מסתבר שאפילו "החוששים ביותר" מהשימוש במחשב מסוגלים לאחר שיעורי האימון הראשונים להשתמש במחשב ולהפיק ממנו תועלת והנאה רבה. רבקה ח. שהשתתפה בתוכנית אימון ב"אחד על אחד" מספרת: "אף פעם לא התלהבתי מהמכונה הזו שנקראת מחשב, אבל לפני שהילדה והנכדים עברו להתגורר בחו"ל הם קנו לי מחשב במטרה שיהיה לנו קל יותר לשמור על קשר. אחרי שלקחתי קורס קבוצתי חשבתי שאני בדבר הזה כבר יותר לא אגע....חברה מהמועדון המליצה "אחד על אחד". היום אני כבר שולחת ומקבלת מכתבים מחו"ל באמצעות המחשב. ובכל יום אני בודקת בהתרגשות מה כתבו לי הנכדים. זה פשוט כיף גדול". גם מנחם ד. מספר: "לקחתי חבילה של 10 שיעורים, בהתחלה חשבתי שזה לא יספיק לי, אבל היום בכל יום אני יושב כמה שעות ומתפעל אותו. אפילו לשוטט באינטרנט למדתי. עכשיו כבר יש לי עם מי לדבר גם כשאני לבד".

אימון אורך בין שעה וחצי לשעתיים ומומלץ להתאמן לפחות פעמיים בשבוע (לפחות פעם אחת עם מדריך). בהמשך לתוכנית האימונים האישית יכול כל תלמיד לתרגל את המשימות השונות ככל שיעלה על רוחו. למעשה התרגול העצמאי על המחשב בו נערך האימון, הוא אך המשך טבעי.

המאמן האישי מגיע לבית הלקוח ומאפשר תהליך ידידותי של למידה והתנסות תוך התאמה לצרכי האימון הספציפיים של המשתמש.

לימודי מחשבים למבוגרים : אחד על אחד - טלפון: 03-9533465
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור בריאות ותזונה

תגובות (לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות)

  • 1
    זה מה שאני עושה (ל"ת)
    מרים   (8.5.2012)
בניית אתרים