בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> בריאות ותזונה > כאבי גב תחתון

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

בריאות ותזונה

כאבי גב תחתון

גורמים וטיפים לסובלים מכאבי גב תחתון
המאמר קיבל את הציון: המאמר כאבי גב תחתון קיבל את הציון 5.0 כוכבים  נצפה: 1384  |  דורג: 1
דרג מאמר זה

כאבי גב תחתון
אופיר אליצור - מרץ 2011
כאבי גב תחתון הינו אחד הסימפטומים הכי נפוצים בקרב המטופלים בקליניקה ובדרך כלל הוא לא מופיע לבדו אלא בנוסף לסימפטומים אחרים שלא ניתן להתעלם מהם. מכיוון שהרפואה הסינית מתבוננת על גוף האדם כמכלול אחד ושלם עלינו לשים לב לשלל המרכיבים (הפיסיים והמנטאליים כאחד) היכולים להשפיע וליצור חוסר איזון רחב של כל הגוף ובין השאר כאבים באיזור הגב התחתון.
לכן בבואנו לנסות ולטפל במקרים של כאבי גב עלינו לנסות ושנות בכמה תחומים במקביל.
ישנם כמה גורמים עיקריים היכולים להשפיע ולייצור כאב בגב התחתון או האמצעי:
• שינה לא איכותית ורציפה
• שינה על הבטן
• ישיבה ממושכת ללא תנועה ולאחריה פעילות נמרצת או תנועה פתאומית
• עישון פוגע בכליות ועל ידי כך משפיע באופן ישיר על אזר הגב
• נשימה לא עמוקה (גם כתוצאה מעישון אך לא רק) מונעת מהצ'י (אנרגיית החיים) להגיע לאיזור המותניים ויוצרת חסימה.
• חוסר בפעילות גופנית אשר מחליש את הרגליים ובעצם חלק הגוף העליון נאלץ להתמודד כמעט לבדו בנשיאת המשקל במהלך ישיבה ואף בעמידה.
• שתיית משקאות קלים ו/או מוגזים הפוגעים בכליות ומאמצים את האנרגייה
• פעילות מינית מוגברת / חוסר פעילות מינית.
• מאמץ יתר
• עצירות
• קור
• חרדות, פחדים, קרירות מינית ודאגה מרובה מכלים את איזור מרכז הגוף ומחלישים את הצ'י בצורה ניכרת.
עקרונות היכולים לעזור במקרים של כאבי גב :
• שינה רציפה ואיכותית ועל הגב או בתנוחת עובר במהלך הלילה ובנוסף מנוחה קלה בשעות אחר הצהריים.
• יש לחזק את שרירי הרגליים על ידי פעילות גופנית (ריצה, הליכה וכו') על מנת לעודד את הצ'י לרדת למטה ולהעניק לגוף את התמיכה הדרושה למשקלו. עדיף לעייף את שרירי הרגליים מאשר לשבת ולאמץ את חלק הגוף העליון.
• תרגול נשימה בשעות הבוקר המקדמות יכול לעזור בפיזור האנרגייה בכל הגוף ולעזור ליציבה של הגב .
• שמירת חום הגוף והנעה בעיקר באזור המפרקים, של הברכיים והקרסול, ישנן נקודות רבות בדיקור הסיני באיזורים הללו המשפיעים על אזור הגב. לכן עיסוי וחימום במקומות הללו יכולות להשפיע לטובה.
• אכילת אוכל מתאים וקל לעיכול ע"מ למנוע עצירות – ניתן להתייעץ עם תזונאי.
• להפסיק לעשן ולהתחיל לנשום.
• פעילות מינית סדירה ונורמאלית.
• שתיית מים במידה מספקת.
כמו שציינתי בהתחלה לכל אדם יש את חוסר האיזון שלו ולכל אדם מתאים טיפול שונה וייחודי רק לו.
הטיפול מתמקד באדם שסובל מכאבי הגב ולא בכאב הגב עצמו. העקרונות שהוצגו כאן רק יכולות לעזור בכיוון שאנו יכולים להתחיל לחפש את הפתרון המתאים בכדי לייצור איזון בכל הגוף ובתקווה להקל על המטופל בכאבי הגב.
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור בריאות ותזונה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים