בחר תחום:
בחר אזור:
חוג >> כתבות >> פיתוח קול > פיתוח קול מאת עידן אהרון

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

  • מורה פרטי באנגלית

    חושבים על לימודים בחו"ל? נוסעים לשליחות מטעם העבודה או סתם מ...
  • צ`יקונג הנעה והנאה

    צ`יקונג, רפואה סינית בתנועה, עוזרת לריכוז, גמישות, מחברת גוף...
  • חוג ציור לילדים

    אם אמנות היא תשוקה עבורכם, מתחילים או מתקדמים, הצטרפו אלינ...
  • חוג תפירה

    תמיד חלמת ללמוד כיצד לתפור ולעצב? לתפור מלתחה משלך? אם כן, ה...
  • מיסטיקה

    הרצאות מיסטיקה ייחודיות ומרתקות, לימי גיבוש, ערבי חברה, ימי ...

פיתוח קול מאת עידן אהרון

ראשיתו של פיתוח הקול הוא במאה ה- 13 בכנסיות ומנזרים אשר היוו את לב ליבו של מרכז החיים התרבותי.

שלא כפי שנהוג כיום, השירה הייתה מיועדת לטקסים ופולחני דת שונים ולא שימשה במסגרת חולין כפי שהיא נהוגה כיום. רק בתחילת המאה ה- 17 בעת שהתפתחה תרבות האופרה יצאה השירה אל מחוץ למעגל הדתי בכנסייה והפכה לנחלת הכלל ולתרבות חולין, אז קמו באיטליה - מעוז האופרות, מורים שפיתחו טכניקות שונות לפיתוח קול, שהתבססו על סגנונות שונים של קולות. במאה ה- 20 התחילו לחקור לעומק את כל נושא פיתוח הקול על היבטיו הפיזיולוגיים וכך למעשה התפחתו טכניקות שונות עליהן למעשה מושתתות השיטות עד היום.
כמו בכל פעילות גופנית שאנו עושים ונדרשים לעשות חימום כדי להגן על השרירים והרצועות בגוף, גם הפעלת מיתרי הקול בכלל ושירה בפרט דורשים את חימום. בעת השירה מופעל לחץ על שרירי הצוואר והלסת, לחץ אשר יכול לגרום לחיכוך שיביא לחימום יתר של מיתרי הקול ויגרום לנפיחות ולנזק מתמשך בהיעדר טיפול נכון, כאשר מבצעים חימום מתפוגג אותו מתח על השרירים, ישנה זרימת דם טובה יותר ובכך קטן החיכוך. מעבר לחימום אשר נועד למזער נזקים ישנם כמה שלבים בפיתוח קול אשר נועדו לפתח ולהרחיב את המנעד הקולי והן לרכוש כלים לשירה נכונה והופעה בפני קהל.
ישנם מספר שלבים בפיתוח הקול והם כוללים:
1. נשימה
הדגש הראשוני והעיקרי ביותר בפיתוח הקול הוא נשימה נכונה, שהרי ללא נשימה נכונה לא יכול המבצע לשיר בצורה חלקה מבלי "לחנוק" את מיתרי הקול, תרגול של נשימה נכונה מאפשר יכולת שירה חזקה יותר וארוכה הרבה יותר והיא כלי חשוב והכרחי.
2. הגייה
רבים מאיתנו נוהגים להגות הברות שונות בצורה שגויה, הגייה שגויה של הברות יוצרת דיס-הרמוניה בכלל ובשירה בפרט, ומונעת מעברים חלקים. דוגמה לבעיית הגייה שכיחה היא ההבדל בין הגיית האות ה` לאות א`, וגם היא למעשה קשורה באופן ישיר בנשימה. כדי לשיר בצורה מוצלחת חייב המבצע לעבוד על הגייה נכונה של כל ההברות.
3. תמיכה
בשלב זה לומד המבצע אילו שרירים בגוף להפעיל, ואילו תנוחות יוצרות למעשה הרמוניה של כל שרירי הגוף עם מיתרי הקול ומסייעים בהפחתת המעמסה עליהם.
4. הגשה ויציבה
כדי ששיר יוכל להנעים את אוזנינו יש חשיבות רבה להעברת המסר שבו בצורה האמינה ביותר. אם בשיר מסתתר כאב על המבצע להעביר את תחושת הכאב, אם בשיר מובעת שמחה על המבצע להעביר את אותה תחושת שמחה, הגשה לא נכונה של שיר יכולה להרוס את כולו, גם אם מילותיו יהיו מרגשות ביותר, ולכן זהו שלב חשוב מאוד בלימוד פיתוח הקול.
אל ההגשה מצטרפת גם היציבה, חשוב שהמבצע יידע לעמוד על במה בצורה מכובדת ומעוררת ביטחון ולרכוש כלים בעזרתם יכול ללמוד ולהופיע בפני קהל ולא להיחבא מאחורי מיקרופון באולפן הקלטות תוך בריחה מבמות.
אהבתם?
בניית אתרים