בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מוסיקה > לללמוד לשיר ללא דמעות...

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מוסיקה

לללמוד לשיר ללא דמעות...

לשיר וללמוד פיתוח קול - זוהי חוויה אישית והרבה פעמים אדם עשוי להרגיש חשוף ופגיע מאוד כאשר הוא שר או לומד לשיר כאשר אדם מחפש מורה לפיתוח קול חשוב מאוד שהוא יהיה מודע למכשולים והמלכודות בהן הוא עלול להתקל בדרכו לקבלת החלטה. המאמר כאן חושף כמה מאבי הטיפוס של המורים לקול שמהם תרצו להמנע. וגם עשויה לגרום לכם נזק ממשי למיתרי הקול.
המאמר קיבל את הציון: המאמר לללמוד לשיר ללא דמעות... קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 1155  |  דורג: 0
דרג מאמר זה
לללמוד לשיר ללא דמעות...

לללמוד לשיר ללא דמעות...
לשיר וללמוד פיתוח קול - זוהי חוויה אישית והרבה פעמים אדם עשוי להרגיש חשוף ופגיע מאוד כאשר הוא שר או לומד לשיר כאשר אדם מחפש מורה לפיתוח קול חשוב מאוד שהוא יהיה מודע למכשולים והמלכודות בהן הוא עלול להתקל בדרכו לקבלת החלטה. המאמר כאן חושף כמה מאבי הטיפוס של המורים לקול שמהם תרצו להימנע. ושהתקלות בהם תגרום לכם להרגיש שהאווירה בה אתם נמצאים אינה מאפשרת חופש יצירתי והבעתי בהמעטה... וגם עשויה לגרום לכם נזק ממשי למיתרי הקול..
נגני הפסנתר המדהימים - סוג זה של מורים לקול הם בדרך כלל נגני פסנתר מעולים ומדהימים שעשויים לגרום לכם להתאהב בהם - רק מלשמוע אותם מנגנים... לעיתים קרובות אין להם שום ידע פדגוגי והכשרה מקצועית ללמד פיתוח קול או הידע איך ללמד פיתוח קול גם אם בעצמם למדו פיתוח קול מהלך מספר שנים. הם בדרך כלל יכוונו זמר לבצע הכל גדול גדול גדול ונותנים הוראה לעשות בלטינג בלט מלשון חגורת הבטן באנגלית. זה נראה שהם חושבים שאם אדם יכול לצעוק ולשיר מאוד חזק - אז הוא יודע לשיר. הם יבקשו ממך לשיר בקול החזה שלך חזק ככל שתוכל והמושג תמיכה עבורם זה להשתמש במירי הקול בחוזק ועוצמה רבים. לצערי אנשים אלו אינם יודעים על מה הם מדברים והם עלולים להסב נזק חמור למיתרי הקול של תלמידיהם. מורים אלו עשויים להיות לעזר לזמרים מנוסים שכבר למדו מספר שנים אצל מורה לקול - שיודע ללמד טכניקה קולית טובה. כדי לעבוד עם מאמן קולי שאינו מורה לקול בהכרח - על הזמר להיות ברמה טכנית קולית טובהולהיות מסוגל לתרגם את ההוראות שלו - למקומות בקול שהוא כבר חקר יודע ומכיר - ויענה להוראות המאמן ביעילות הרבה ביותר ותוך שמירה מירבית על המיתרים. יש מאמני אמנות ההופעה על במה אשר אינם מתעסקים עם הטכניקה הקולית של זמר\ת. אם אתם מחפשים מאמן כזה - עדיף למצוא אחד כזה מאשר נגן פסנתר שלא ממש יודע על מה הוא מדבר..
הקשקשן סוג זה של מורים לקול - נוטים לדבר 80 אחוז מזמן השיעור ולספר בעיקר על הבעיות שלהם... יש להרבה אנשים בעיה אמתית להתמודד איתם מאחר והם נהיים לחברים הכי טובים של תלמידיהם.. זכרו - אתם משלמים על אימון קולי - לא על חברות עם המורה. אם אתם מוצאים את עצמכם במקום הזה - הגיע הזמן לדבר עם המורה על הבעיה הזו או למצוא מורה אחר..
מנהיג הכת סוג זה של מורים לקול באים ביותר מעטיפה אחת... מורים אלו בדרך כלל טוענים שרק להם יש את השיטה האחת והיחידה ללמד מהי שירה אמתית..ושבלעדיהם התלמיד נידון לכישלון!! אם התלמיד יחפש אי פעם מורה או מאמן אחר לשירה - הוא \ היא ייכשלו. הם עשויים לטעון כי השיטה הועברה אליהם בשיטה מילולית או אנרגטית - מהמורה האישי שלהם או שהם מפתחים שיטה משלהם - בשילוב השיטות שלמדו מכל המורים הקודמים שלהם ושהשיטה אינה כתובה בשום מקום אחר. לעיתים קרובות יש מסתוריות רבה מאחורי האישיות הזו. צורה אחרת שבה לפעמים האישיות הזו באה ליידי ביטוי היא - נאמרת במפורש או בעקיפין : אם תעזוב כאן -לעולם לא תוכל לחזור.. מנהיג הכת הזה - רוצה שתישאר איתו לנצח ואתה לעולם אינך חופשי לחקור את הקול שלך - בזכות עצמך. הם בדרך כלל עורכים מספר רב של קוצצרטים -שבהם גם אתה תתבקש להשתתף ואשר בהם באים ליידי ביטוי בעיקר הכשרונות המיוחדים אותם הם מעדיפים לקדם - כדי לגייס תלמידים נוספים. נסו לדמיין מה תהיה תגובתו של המורה הזה אם תחליטו לעזוב האם הוא יגיב - בסדר גמור אתה חופשי לדרכך ואשמח לעבוד איתך בכל הזדמנות שתרצה.. אם זו לא התגובה שאתה מדמיין - כדאי לך לשקול מחדש האם אתה באמת מעוניין לעבוד עם האישיות הזו..
הדיווה - האחת והיחידה - סוג זה של מורים עלולים להתעלל קשות בתלמידיהם באופן פסיכולוגי או רגשי ובאופן עקבי לגרום לעלבונות בדרך השירה של תלמידיהם ומשחקים את דמות השחקן הקשוח או הקשה ושאתה בר מזל גדול שהזדמן לך בכלל להגיע וללמוד אצלם ושאתה עשוי להיזרק אם לא תתנהג כראוי.. הם מדברים הרבה מאוד על עצמם יחד עם זה עשוי להיות בידיהם הרבה מאוד מידע - שרובו הוא תעתוע או אשליה ואין בו הרבה ממש..
האמן הגדול אנשים אלו עשויים להיות מפוזרים מאוד חסרי פוקוס לקבוע שיעורים לשני אנשים באותו זמן בטעות ולא להיות במיקוד. הם בדרך כלל אמנים מעולים זמרים ופרפורמרים מעולים אך לא בהכרח מורים טובים. הם בדרך כלל אינם מנהלים היטב את העסקים שלהם ותלמיד עשוי להרגיש שהוא משלם כדי להשביע את רצונו של המורה וכדי להיות מסביבו או בסביבתו השיעור שלהם עלול להתבטל בפתאומיות אם למורה צצה הופעה בלתי מתוכננת ברגע האחרון לפני השיעור..
השרלטן\ית - אנשים אלו בדכ על גבול המרושעים אין להם כל מושג או השכלה בהוראת פיתוח קול והם עושים זאת בעיקר עבור הכסף. לעיתים הם למדו קורסים בשיטת עשה זאת בעצמך - וזאת כדי לתת קצת סמכותיות לדרך ההוראה שלהם. ( קחו בחשבון שגם כמה מורים מצויינים - למדו ממורים אחרים וכו פירסמו ספרים בעצמם..) מורים כאלו בדכ אין חשיבה עצמאית והם מצטטים או מלמדים ממורים או ספרים שהם קראו יש להם חלקי מידע קטנים אך אין בידיהם מידע אמיתי שעשוי לקדם את תלמידיהם ההיפך הוא נכון מאחר והם אינם יודעים איך הקול עובד באמת -הם עשויים לגרום נזק אמיתי לאנשים שהצליחו לפתות ולהטעות ולשדל לעבוד עמם. אנא זיכרו - כי הקול שלכם - שייך אך ורק לכם ואם אתם לא משיגים תוצאות - זה עלול להיות בגלל שהמורה שלכם -לא יודע\ת מה הוא\היא עושים..!!
החלאה - סוג זה של מורים עשויים להיות מורים מצויינים לקול ויחד עם זאת להפעיל על תלמידיהם קסם אישי רב לפתות אותם\ן עד כדי כך שיביאו אותם לידי מגע מיני. זה עשוי להתחיל בתור הערות או מחמאות מחוץ לתחום שבו השיעור אמור לעסוק וכן לגלוש למגע כביכול קוהרנטי לצורך תיקון היציבה. יחד עם זאת לעתים יש מקום למגע בשיעור - אם המוה רואה שבעזרת מילים הוא\היא לא מצליח להסביר פעולה מסויימת בגוף - והדרך הכי קלה להסביר היא במגע של היד - אזי המגע הוא חלק ענייני של השיעור. תהיו ערניים ושימו לב האם השיעור הופך להיות עם הרבה מדי מגע בעיקר במקומות שגורמים לכם להרגיש בחוסר נוחות.-אזי -יש לכם בעיה!!

המאמר תורגם על ידי אוריה דהישראלי המאמר המקורי נכתבעל ידי גיא בביוסק ממדינת קנדה.אוריה דהישראלי היא תלמידתו של גיא בביוסק ומורים אחרים בעולם המלמדים בשיטת איווה.
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור מוסיקה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים