בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מוסיקה > קורה לכם שאתם שרים וחשים כאב בגרון? פיתוח קול מספק פתרונות.

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מוסיקה

קורה לכם שאתם שרים וחשים כאב בגרון? פיתוח קול מספק פתרונות.

בפיתוח קול מלמדים לשיר וגם לדבר ללא כל מאמץ.
הזמר אינו אמור לחוש שום כאב בגרון,להיפך, הוא אמור להרגיש כאילו לא הוא זה ששר.
לחוש שהוא מעיין כלי ממש שמוציא צלילים מופלאים מתוכו.
המאמר קיבל את הציון: המאמר  קורה לכם שאתם שרים וחשים כאב בגרון? פיתוח קול מספק פתרונות.   קיבל את הציון 5.0 כוכבים  נצפה: 824  |  דורג: 1
דרג מאמר זה
 קורה לכם שאתם שרים וחשים כאב בגרון? פיתוח קול מספק פתרונות.

הסוד הוא בעשייה של מינימום פעולה. השירה צריכה להיות פשוטה כמו לדבר ממש.
אם הדיבור תקין ,בתחושה, השירה צריכה להיות מאד קרובה לדיבור.

עניין נוסף הוא מיקומה של הגרגרת, במעברים בין התנועות השונות היא נעה מעלה ומטה
ב-U היא נמוכה וב-I היא גבוהה.
כאשר אנחנו עולים בסולם לצלילים גבוהים נטייה נפוצה היא לדחוק את הגרגרת מעלה, כתוצאה מכך הצליל נשמע לחוץ ודחוק וגם נוצר כאב גרון.

בשיעור פיתוח קול המורה מזהה בדיוק את הרגע שזה קורה עוצר את תלמידו , מפנה את תשומת ליבו לרגע הזה ומדגים לו את התיקון. התלמיד מיישם את התיקון שוב ושוב אם צריך ואז ממשיכים הלאה בתרגיל.
תיקונים אלו מאפשרים לתלמיד להבין איך לפעול נכון עם קולו ומשפרים משמעותית את הצליל ואת תחושת ההקלה בזמן השירה.


אז בשביל להגיע למצב של כושר קולי עלינו להיות מורגלים בחימום קולי ולסגל לעצמנו את התרגילים שאנחנו הכי זוקקים להם.

תרגיל שאני מאד אוהבת לעשות הוא תרגיל ברבור שפתיים הוא מאד טוב להתחיל איתו את החימום הקולי וזאת אחרי שעשינו תרגילי גוף ותרגילי נשימה – שמרגיעים אותנו , מפקסים אותנו ומשפרים את קיבולת האוויר שלנו ואת הקורדינאצייה בכלל.

הדגשים של התרגיל הם:
1. נשימה סרעפתית , אנו ננשום מטה.ניתן הוראה לשריר הסרעפת להשתטח
2. התחושה בגרון היא של דביליות , של חוסר אכפתיות , של הרפיה
3. נשתדל לתת לגרגרת חופש מוחלט
4. נשתדל להישאר בזמן התרגיל עם לשון רפויה
5. שפתיים משוחררות , אך צמודות זו לזו (אפשר להיעזר בהרמת עור הלחיים)
6. נעלה ונרד בצלילים רק עד היכן שנוח
7. נשים לב שבזמן ביצוע התרגיל הסרעפת מתקמרת מעלה ובטן תחתונה מלווה את הפעולה, אך באופן מודע נשתדל להאט את התהליך הנ"ל.
לפניכם הדגמה לינק לסרטון עם הדגמה של התרגיל:
http://youtu.be/llj2ALBgM-4

מומלץ להתחמם באופן יומיומי – על מנת לשמור ל כושר קולי , יש להתחיל עם מנעד מצומצם ותוך כדי החימום לעלות למעלה יותר וגם לרדת מטה יותר
רצוי לא להזניח את תרגול הגוף והנשימה לפני שמתחילים בחימום הקולי
לאחר התרגיל הנ"ל אפשר להתחיל בשירה על הברות ועיצורים שונים , רצוי לעבור על כל משפחות העיצורים ועל כל חמשת ההברות, לעבור בין ארטיקולאציות צליל שונות ושינויי דינאמיקה.

בהצלחה! והמשיכו להתעדכן!
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור מוסיקה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים