בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מוסיקה > רוצים ללמוד לשיר? כמה טיפים לעבודה נכונה על הקול !

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מוסיקה

רוצים ללמוד לשיר? כמה טיפים לעבודה נכונה על הקול !

הדבר החשוב ביותר בפיתוח הקול הוא כל הזמן לחפש כיוונים חדשים כדי להגיע לדרך הנכונה ביותר ולהקשיב לעצמי, לא לעשות תרגילים מאמצים מידיי ללא הכנה , להתחיל תמיד משקט יותר, לעבוד לפעמים בחושך בחדר עם התרכזות בנשימות או לפעמים בשכיבה או לעבוד על לחישה- דיקציה, על דיבור גבוה - הכל פחות מאומץ.
המאמר קיבל את הציון: המאמר רוצים ללמוד לשיר? כמה טיפים לעבודה נכונה על הקול ! קיבל את הציון 4.0 כוכבים  נצפה: 2547  |  דורג: 1
דרג מאמר זה
רוצים ללמוד לשיר? כמה טיפים לעבודה נכונה על הקול !

לעבוד מתוך הקשבה לצליל ולא מתוך הוצאת צלילים לאוויר בצורה אוטומטית ולא מבוקרת – פיתוח הקול הוא גם פיתוח האוזן !
ללמוד לבד לאן אני רוצה להוביל את הצליל ואיך אני רוצה שהוא ישמע ואז להוביל אותו למקום הנכון ובדרך הכי פחות לחוצה- אסור ללחוץ על הקול זה רק יביא נזק.
זה גם החינוך אותו יקבל התלמיד לאט לאט. הוא יצטרך להבין איך הדברים עובדים.
והמורה צריך להעיז עם התלמיד לעשות באמת את מה שנכון.
הכל צריך להיות באווירה נינוחה ושלווה על מנת שהתלמיד ילמד להקשיב לעצמו ולהיות מודע למה שהוא עושה ולומד.

ארבע גורמים - משתתפים בהפקת הצליל:
1. משאבת האויר: השאיפה והנשיפה.
2. מיתרי הקול, יוצרי הצליל.
3. מגבירי צליל: חללי אויר ועצמות בגוף, הנותנים תהודה לצליל.
4. כלי ההיגוי: השפה ,הלשון, הלוע, השיניים וחלל הפה המבטאים את המילים.
כך שמערכת תקינה תבוסס על כל אלו- הנשימה, התהודה, ההיגוי.

הרשלנות באחד מהם תביא למעמסה על המיתרים.
אצל רבים פעולות הלשון, החך, השיניים , השפתיים , פתיחת הלוע והפה מתבצעות ברשלנות ועל כן לא שומעים ברור את דיבורם/שירתם..
זה גורם להם להשמיע קול חזק יותר ולהפעיל לחץ על המיתרים- במקום פשוט לדבר או לשיר ברור יותר דרך כלי ההיגוי. תרגיל טוב לזה הוא לחישה (על השפתיים ולא בגרון מכווץ) היא אחד היסודות בפיתוח ההיגוי- השפתיים נעות ,הצליל קרוב לשתיקה, הגרון רפה. בהדרגה מתונה גובר הצליל קצת מבלי להשפיע על הרפיית הגרון.
עקב ההיגוי המצויין של העיצורים, המבוסס על פעילות נמרצת של השפתיים ,הלשון, הלסת וכו' ,מובנים המילים למאזין על אף שצליל כמעט אין.

כלל :אם אין מתיחות - אין פיתוח, אם יש יותר מידיי - יש אובדן כושר.

עם זאת תמיד יש לשמור על רגיעות השרירים- כאשר תלמד המערכת ליצור צליל כלשהו באופן רגוע ורפוי היא תהיה מוכנה להיבנות ולהתחזק לתפקיד יצירת צליל קצת יותר תקין.

מיכל רוט – לימודי פיתוח קול ואולפן הקלטות.
לפרטים נוספים ויצירת קשר 0506002005
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור מוסיקה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים