בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> יוגה > ויניאסה יוגה

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

יוגה

ויניאסה יוגה

ויניאסה יוגה מודיפקציה של היוגה המסורתית לאדם המערבי. ויניאסה יוגה שונה משאר השיטות בזה:
במקום להיכנס לתנוחה סטטית ולהישאר בה, בויניאסה יוגה האדם נכנס ויוצא מהתנוחה בשילוב ותיאום עם הנשימה. כך יותר קל לנו להיכנס לתנוחה כי אנחנו בתנועה ולא במצב סטטי, רק בסוף נשהה בתנוחה.
המאמר קיבל את הציון: המאמר ויניאסה יוגה קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 866  |  דורג: 0
דרג מאמר זה
ויניאסה יוגה

בכל השיטות של היוגה הדרך להגיע למטרה היא שונה אך התוצאה זהה העיקר הוא מסירות לתרגול.
כל השיטות הנכללות בהאתה יוגה מתבססות על היוגה התורשתית בת חמש אלף שנה. כך גם ויניאסה יוגה.
ויניאסה יוגה כוללת: תרגילים הנקראים אסנות
תרגילי נשימה למינהם הנקראים פרנה יאמה,
הרפייה הנקראת סואסנה
חסימות הנקראות בנדהוט
אני משלבת גם תרגילי ריכוז שנועדו להכין את האדם ולהגיע יותר קרוב ליכולת לימדות ולרוגע. בהרפיות אני משתמשת בדמיון מודרך.בנוסף אני מישתמשת בצלילים כדיי ללמד את האדם להאריך את הנשיפה ובאותו הזמן האדם מרוכז בנשימה בצליל ובתנועה ולכן אין מקום למחשבות והאדם מוצא רוגע.
האימון בוניאסיה הוא הדרגתי, משולב בתיאום נשימות, עשוי בצורה איטית ועדינה עם כל זאת עדין יש אתגר באימון ומתרגלים תרגילים מתקדמים.
ויניאסה יוגה היא שיטה שמתאמת את עצמה לבן אדם. קצב ואיכות האימון תלוי על הקבוצה, לוקחים בחשבון גיל, מצב בריאותי, מצב נפשי, רקע תרבותי, עיסוק ואישיות. אני מתאמת את עצמי אליהם ואל הצרכים שלהם. זאת השיטה: תאום התרגיל לאדם ולא להפך.
הכללים הבסיסים הם: לעבוד ללא כאב, או עד לתחילת הכאב כדי לא להזיק לגוף ולאפשר יצירת קשר איתו. הבדיקה היא בלתי פוסקת, נכנסים לתנוחה בודקים עד לאן להגיע בתוכה ואיך מרגישים בה.
לוקחים בחשבון גם כן את שעת האימון- בוקר, ערב, חם או קר.
קצב העבודה מתאים לקצב הנשימה הטבעי של התלמיד, התלמיד שוהה בתנוחה ונושם בה היטב ולעומק מודע כל הזמן לגופו ולהרגשתו, בדרך זו הוא שומר על מצב ער ורגוע.
רק בויניאסה יוגה יש את האלמנט של בניית השיעור ובו עליה הדרגתית לאורך האימון לתנוחה המבוקשת ויציאה הדרגתית ממנה.
אני משלבת אספקטים מהשיטה של איינגר באימון, את האספק של הדיוק בתנוחה. עם הדיוק אנו יכולים לעשות את התנוחה בצורה נכונה יותר מבלי לפגוע בעצמנו. בשיטת איינגר צריך לעשות את התנוחה כמו שצריך ללא פשרות. אני מבשקת מהתלמיד להגיע לאן שהוא יכול להגיע שיהיה נעים בתנוחה עם הרגשה של מאמץ, הדיוק הוא רק כיוון דרך.

בת שבע ליף מורה מוסמכת ליוגה 054-4989426
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור יוגה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים