בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> יוגה > תרגילי נשימה ביוגה -פראנימה / דביר אור

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

יוגה

תרגילי נשימה ביוגה -פראנימה / דביר אור

תרגילי הנשימה ביוגה נקראים פראנימה pranayama
פראנה – פירושו בסנסקריט אנרגיית החיים.
איאמה – פירושו שליטה.
וכך תרגילי הנשימה נועדו לשלוט באנרגיית החיים או לכוון אותה.

הפראנה היא לא רק כוח מניע, אלא כוח מלכד ומאחד את החלקים, התאים, האברים, המערכות לגוף אחד מוגדר ומתפקד.

הרפואה המשלימה יודעת שכל הפרעה בתנועת הפרנה יוצרת חסימה וכתוצאה מכך- הפרעה תפקודית או מחלה.
המאמר קיבל את הציון: המאמר תרגילי נשימה ביוגה -פראנימה / דביר אור קיבל את הציון 5.0 כוכבים  נצפה: 1444  |  דורג: 1
דרג מאמר זה
תרגילי נשימה ביוגה -פראנימה / דביר אור

תרגילי הנשימה ביוגה נקראים פראנימה pranayama . המילה מורכבת משתי הברות: prana ayama
פראנה – פירושו בסנסקריט אנרגיית החיים בדומה לצ'י של הסינים.
איאמה – פירושו שליטה.
וכך תרגילי הנשימה נועדו לשלוט באנרגיית החיים או לכוון אותה.

פראנה – אנרגיית החיים. שהיא הכוח החיוני שמניע כל דבר ביקום דומם, צומח או חי. היא האנרגיה הראשונית שמתבטאת בתנועת הכוכבים, במשב הרוח, בגדילת התא, בנשימה, בתנועת המים.
אדם בריא תוסס ופעיל תודות לפרנה שזורמת בו בשפע. הוצא ממנו את כוח החיים ותקבל גוויה!
כאשר אדם מת, עוזבת אותו הפראנה, ואז הגוף הפיזי מתפרק לגורמים.
לפיכך הפראנה היא לא רק כוח מניע, אלא כוח מלכד ומאחד את החלקים, התאים, האברים, המערכות לגוף אחד מוגדר ומתפקד.

הרפואה המשלימה יודעת שכל הפרעה בתנועת הפרנה יוצרת חסימה וכתוצאה מכך- הפרעה תפקודית או מחלה.

לפי היוגה יש יחס הדוק בין הנשימה לפרנה ולתנועה של ההכרה (mind). לכן בזמן תרגול הנשימה, אנו משפיעים על רמת האנרגיה בגוף ועל אופן חלוקתה באזורים השונים של הגוף ועל מצב הנפש.


לתרגילי הנשימה מספר יעדים:

1. לנקות ולהמריץ את הראות.
2. להגביר את החיוניות של הגוף.
3. לכוון את תנועת האנרגיה למקומות מסויימים כדי לעורר מרכזי אנרגיה.
4. לשמש ככוח מרפא.
5. לאזן את תנועת ההכרה (mind).

חובה ללמוד את תרגילי הנשימה ממורה מוסמך משום שיש להם כוח עצום והם יכולים לגרום לחוסר איזון אם מתרגלים אותם בצורה לא נכונה.

הנשימה ביוגה:



הנשימה ביוגה מתבצעת תמיד דרך האף, מלבד מקרים חריגים. היוגה גורסת כי הדרך הנכונה לנשימה היא דרך האף מכמה סיבות:
1. טיהור האוויר – האוויר שנשאף דרך האף עובר סינון דרך שערות האף ובעזרת הרירית.
2. חימום האוויר – האוויר שמגיע דרך האף מתחמם בעקבות המעבר בחללי האף שעשירים בכלי דם.
3. לחות האוויר – האוויר שנשאף דרך האף מקבל לחות.
4. קליטת הפרנה – בזמן הנשימה דרך האף נקלטת האנרגיה החיונית.

ניתן ללמוד שהנשימה דרך האף היא חיונית בזמן מחלה כאשר האף נסתם, ובעקבות זאת אנו נאלצים לנשום דרך הפה, דבר שמייבש את חלל הפה, ומשבש את הדיבור. מובן שבזמן פעילות גופנית אינטנסיבית, אין מנוס מלהשתמש בנשימה דרך הפה כדי לספק כמויות גדולות של אוויר בזמן קצר.

היוגה מבחינה בכמה סוגי נשימה:
1. נשימה בסיסית – כאשר נושמים לחלק התחתון של הריאות תוך שימוש בשריר הסרעפת.
2. נשימת בית החזה – כאשר אנו משתמשים במרכז הריאות ובתנועה של שרירי הצלעות.
3. נשימה עליונה שטחית – המנצלת רק נפח קטן מקיבולת הראות ואופיינית לחולי אסטמה.
4. נשימת יוגה מלאה – שילוב של שלושת הנשימות כדי לנצל את מלוא קיבולת הריאות.
תרגיל נשימה בסיסי:

ניתן לבצע בשכיבה על הגב או בישיבה.
שימו את כפות הידיים על הבטן והבחינו בתנועת הנשימה.
כאשר האוויר נכנס הבטן יוצאת החוצה, כאשר אוויר יוצא, הבטן נכנסת פנימה.
העבירו את כפות הידיים אל אזור הצלעות.
שימו לב להתרחבות של בית החזה בזמן הנשימה.
שימו כף יד אחת על החלק העליון של בית החזה והרגישו בתנועה של הנשימה.
כעת עצמו את העיניים ונסו להתבונן בנשימה הטבעית שלכם מבלי להתערב.
מה אתם למדים? באיזה אזור אתם נושמים? מה עומק הנשימה? מה קצב הנשימה?
האם הנשימה זורמת או כבדה?
בהצלחה!!!

דביר אור - מורה ליוגה קלאסית וטיפולית
מורה אישי לגוף ונפש נטולי מתחים

טל. 0544558091
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור יוגה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים