בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> הריון ולידה > מתנ"ה לקראת הלידה

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

הריון ולידה

מתנ"ה לקראת הלידה

מודעות, תנועה, נשימה והרפיה הם הכלים שקיימים ברשותך, היולדת. אם במהלך ההריון תכירי אותם ותתרגלי אותם, הם יהיו זמינים עבורך בלידה.
כיצד יסייעו לך כלים אלו?
קראי את המאמר המלא
המאמר קיבל את הציון: המאמר מתנ  נצפה: 897  |  דורג: 0
דרג מאמר זה

מתנ"ה לקראת הלידה – מודעות, תנועה, נשימה והרפיה לקראת הלידה.


לאם היולדת ישנו תפקיד במהלך הלידה. כאשר היא ממלאת אותו כמיטב יכולתה, הלידה קלה יותר לה ולתינוק. תפקידה של היולדת הוא ללוות את תינוקה במסעו לעולם. לסייע לו במישור הפיזי, הרגשי והרוחני. כאשר אשה מגיעה ללידה ויודעת מה מוטל עליה לעשות, יהיה לה קל יותר להתמודד עם הלידה וכאביה.

מודעות
כשאני מתכוננת לאירוע כלשהו בחיי אני בעצם אומרת "אני עומדת בפני אירוע שהוא חשוב בעיני, ולכן אקדיש לו מחשבה, אכוון את עצמי לקראתו, אפנה לו מקום בנפשי". מדוע לא נתכונן גם להגעת נשמה חדשה לעולם?
ישנן דרכים רבות ומגוונות להכנה ללידה. שיתוף בחוויה, רכישת ידע, הכנת הבית, הכנת הגוף ועוד.
אתמקד בהכנת הגוף ללידה, ולליווי הפיזי של התינוק במסעו לעולם כשכמובן אנו יודעים שגוף ונפש חד הם ואחד משפיע על משנהו.
כשאשה מגיעה ללידה עם שפת תנועה מתאימה ועשירה, טכניקות הרפיה ונשימה יהיה לה קל יותר במהלך הלידה ולא משנה איך היא תתפתח.

תנועה במהלך הלידה
הליכה במהלך הצירים הראשונים יכולה לקצר חלק זה בלידה, להקטין אי סדירות בקצב לב העובר ולשפר את מצב התינוק. כאשר האם נעה במהלך הלידה, היא מאפשרת לעצמות האגן שלה להפתח, ולהיקף האגן להתרחב בכ-30%. כאשר האגן רחב יותר, יהיה קל יותר לתינוק העובר דרכו לרדת ולהוולד. שינוי תנוחות יכול להפוך את הצירים ליעילים יותר וקצרים יותר.
בין הצירים התנועה יכולה להיות במרחב החדר, תוך כדי הליכה, ושימוש בתנוחות שונות בצירים עצמם. אם האשה נמצאת במהלך הצירים על המיטה, חשוב אפילו יותר להקדיש תשומת לב להמשך התנועה.
אפשר ורצוי להמשיך לשנות תנוחות עד שהתינוק נולד!

"נשמי עמוק! כך מגיע אלי יותר חמצן"
כאשר האם נושמת נשימות עמוקות במהלך הלידה, היא מקבלת חמצן רב. כידוע, העובר מקבל את כל אספקת החמצן שלו מאמו. ולכן, אם הנשימה עמוקה לאורך הלידה מקבל התינוק חמצן בצורה טובה. כאשר יש מצב של לחץ אצל היולדת הרבה פעמים הנטיה הטבעית שלה היא להתחיל לנשום בצורה שטוחה ורדודה, דבר שפותח מעגל של לחצים. תחושת הלחץ גוררת נשימה שטוחה המזרימה פחות חמצן לאם וכתוצאה מכך פחות חמצן לעובר. פחות חמצן לעובר גורם לירידות בדופק העובר המתפרשות כסימני מצוקה הגורמים לאם לדאוג לעוברה וכך תחושת הסטרס שלה גוברת וחוזר חלילה.
בנוסף, שימוש בטכניקות נשימה מסייע לנשים רבות להתמודד עם כאב הצירים.

הרפיה - בכמה מישורים
הרפיה יכולה לסייע לאם להימנע מכניסה למעגל הלחץ שתואר למעלה. כאשר האם מאומנת בהרפיה ומסוגלת להרפות את גופה בטכניקות שונות האשה יכולה להרגע ולהמשיך לנשום. פיזיולוגית, כאשר הגוף רפוי במהלך הלידה הוא מייצר חומרים הנקראים אנדרופינים שהימצאותם בגוף מקלה על הכאב.
יכולת הרפיה מנטלית תאפשר לאם לעבור ביתר קלות מצבי לחץ במהלך הלידה. חיבור לעובר והקשבה פנימית מגבירה אצל האם את תחושת הבטחון ויכולת ההרפיה המנטלית והפיזית.
הרפיית השרירים – כאשר שרירים מכווצים הם צורכים חמצן. אם במהלך הלידה האם מצליחה להרפות כמה שיותר שרירים היא מאפשרת לחמצן להגיע בעיקר לרחם – לשריר ולעובר, וכך הצירים יעילים יותר והעובר מקבל יותר חמצן. כמובן שכאשר האם מצליחה להרפות את שרירי רצפת האגן שלה, הם יפתחו ביתר קלות למעבר תינוקה.

תני לעצמך ולתינוקך מתנה לקראת הלידה –
מודעות, תנועה, נשימה, הרפיה.
שלא לדבר על כך שמודעות, תנועה, נשימה והרפיה יכולות לסייע לך בהתמודדות עם כאב הלידה!
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור הריון ולידה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים